Evenemang 2017-11-28T08:42:36+00:00

Evenemang

Digitaliserings­seminarium

  • I en digitaliserad värld sitter kunderna allt mer i förarsätet och kundstyrda relationer sätter vår förmåga att stödja förändrade kundbeteenden och nya upplevelser på hårda prov. Digital teknik påverkar vår vardag, vårt sätt att leva, arbeta, umgås, shoppa och kommunicera.

    Vi behöver ny kunskap och nya glasögon för att förstå och utveckla kundrelationer och kundlojalitet. Under den här dagen får du höra fler berätta om möjligheterna i en allt mer digitaliserad affärsvärld.

    Rebecka Cedering Ångström är forskare vid Ericsson Consumer and Industry Lab och studerar hur ny teknik påverkar samhälle, industri och människor.

    Vad kommer efter din smartphone?
    Digital teknik påverkar vår vardag och sätt att leva, från hur vi arbetar till hur vi umgås, shoppar och kommunicerar. Under en längre tid har vi sett hur våra smartphones haft en tydlig central roll men vad kommer efter den? I denna presentation kommer Rebecka berätta vad Ericsson Consumer and Industry Lab ser i sin forskning kring vad konsumenter vill ha idag och vad de förväntar sig i framtiden. Det här är ett tillfälle att ta del av hur ny teknik som Artificiell intelligens, augmentet reality och andra nya teknologier kan komma till användning i olika delar av vår vardag.

    Ralf Blomqvist är erfaren konsult och författare inom relationsmarknadsföring och kunddriven verksamhetsutveckling.

    Kundlojalitet i en digital värld
    Det är fortfarande i mötet med kunden som relationer och lojalitet byggs. Men kundmötet skiftar karaktär i en digital värld där kunden har informationsövertaget och valmöjligheterna är många. Morgondagens kunder ställer helt nya krav på delaktighet, tillgänglighet och service.  Förmågan att hantera den förändringen är avgörande för kundupplevelsen. Därför behöver vi nya glasögon och nya verktyg för att förstå och utveckla kundlojalitet.

    Vart är då kunden på väg? Vilka blir konsekvenserna för företag som vill öka kundlojaliteten? Och inte minst – hur resonerar andra? Under inspirerande ledning av Ralf rätar vi ut frågetecknen.

    Välkommen till en dag full av inspiration och kunskap om digital utveckling med flera spännande exempel på hur andra gjort.

    Boka in 18 oktober i Mora Parken!

    Förutom våra två huvudföreläsare kan du välja bland 15 andra föreläsningar, exempelvis:

    • Framtidsninja eller emojitolk – vem anställer du om fem år?
    • Framtidens sociala aktiehandelsplattform.
    • Hur får du dina medarbetare och kunder att stötta förändring och innovation?

    Läs mer om 25 minuters seminarierna här.

    Partnerpris: 250:- exkl moms.
    Pris för icke partners: 550:- exkl moms.

    I priset ingår lunch, fika och möjlighet till nya kontakter
    Sista anmälningsdag är 8 oktober. Anmälan är bindande men kan överlåtas till någon annan.

    I samband med anmälan kommer biljett/biljetter och faktura med vändade post.
    Specialkost/allergier meddelas i samband med anmälan.

    SEMINARIET ARRANGERAS TILLSAMMANS MED:
    Dalarna Science Park, Mora kommun, Norkay, MittMedia, och Swedbank

  • Moraparken, Parkvägen 14, Mora

  • 18 oktober, 2018

  • 11:30

Commercial Breakfast

För dig som är Partner är Commercial Breakfast kostnadsfritt.
Är du inte redan Partner? - Bli det idag, klicka här.

2018

  • fredag 28 september – Falun
    Värd: M-Bilar Group
    Presentation: Rive Juridiska Byrå

    Boka här!
  • fredag 26 oktober – Borlänge
    Värd: Carlson Wagonlit Travel
    Presentation: Rive Juridiska Byrå
    Commercial Breakfast i oktober är ett samarbete mellan Dalarna Business och Borlänge kommuns näringslivskontor samt Företagarna Borlänge, programmet är därför förlängt till kl 9.15. Platsen är Fryshuset (f d Cozmoz), Engelbrektsgatan 34, Borlänge
    Boka här!
  • fredag 30 november – Falun
    Värd: Danske Bank/Danske Finans
    Presentation: Hotel Falun

Se bilder från Commercial Breakfast.

Är Ni intresserade av att vara frukostvärd alternativt ha en presentation? Läs mer.

db_stor
dt (1)